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 Guitare Brian MAY...

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doggywoogie



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Mar 11 Oct - 11:30

Ta vidéo me fait penser un autre mec qui s'est fait une version Telecaster.
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Brianozam



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Mar 11 Oct - 11:31

Mouais, pas très net.. J'aurais aimé voir des photos avant/après, et des tests de son..
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Brianozam



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Mar 11 Oct - 11:31

Bah, on parle du même gars en fait Wink Il fait aussi ses propres amplis et pédales d'effets
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doggywoogie



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Mar 11 Oct - 11:33

C'est vrai que ça a l'air strange...
J'ai aussi trouvé une vidéo qui en "parle"...
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Brianozam



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Mar 11 Oct - 11:36

Wah, si c'est bien le fruit de leur travail, en partant d'une bmg de base, c'est génial...!
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doggywoogie



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Mar 11 Oct - 11:38

Le gars est parti d'une BURNS apparement...
Ya même une version Flash Gordon sur leur site.

Voilà la chaine youtube du mec
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doggywoogie



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Mar 18 Oct - 18:32

Un autre sans treble-booster...
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Brianozam



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Mar 18 Oct - 23:54

Si il y a un trebble booster ! Le vox ac 30 permet d'avoir un putain de crunch, mais pas d'aller à un tel niveau de saturation..
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doggywoogie



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Mer 19 Oct - 11:23

Le mec dit:

Red Special===Vox AC30 vr
(Master Volume at 1/2 - OD2 channel - EQ flat, everything at 10 - no reverb - no tone cut)
No Treble Booster

No, the guitar is plugged directly into the Vox.

With "flat" I mean everything full up (treble, middle, bass at maximum).
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doggywoogie



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Mar 8 Nov - 20:34

Donc, le mec à un AC30 chinois fabriqué par "KORG" avec un canal "overdrive"...
So, pas d'AC 30 dark comme les vrais Ac 30's...
Je cherche un Greg FRYER Deluxe... C'est déjà en cours...
Et la Brian rouge spéciale devrait arriver dans 10 jours...
J'ai testé des boost(s) en veux-tu ? en voilà !
(J'en ai même fabriqué...)
(ça fait 15 ans qu'j'en vends) !
En fait le "Treble booster" est un effet qui a l'air inconnu chez nous...
à voir...
Et à suivre !

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rogertaylor



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Mer 9 Nov - 1:06

Bon appétit...
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Brianozam



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Mer 9 Nov - 8:33

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BlackQueen



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Mer 9 Nov - 13:23

Putain c'est vraiment une guitare que j'aimerais avoir, même si ma Gretsch me suffit amplement, juste pour la toucher Mais avec tous les effets qu'ils utilisent ça coûte la peau du cul, et encore je les connais pas tous, je sais pas comment vous faîtes pour connaitre le nom des pédales (AXW77, ce genre de nom )... Je sais juste que son ampli c'est le VOX AC30! Very Happy
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BlackQueen



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Mer 9 Nov - 13:27

Pardon qu'il utilise
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Brianozam



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Jeu 10 Nov - 12:58

doggywoogie a écrit:
Le mec dit:

Red Special===Vox AC30 vr
(Master Volume at 1/2 - OD2 channel - EQ flat, everything at 10 - no reverb - no tone cut)
No Treble Booster

No, the guitar is plugged directly into the Vox.

With "flat" I mean everything full up (treble, middle, bass at maximum).


Effectivement... J'ai testé, c'est WOAH ! Avec une toute petite pédale à côté, ça peut rajouter un effet monstre !
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doggywoogie



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Dim 13 Nov - 13:28

Un autre mec !
(Burns + VBM)

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BlackQueen



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Dim 13 Nov - 16:15

Je préfère le type sans treble-booster, mais bon en terme d'effets, je comprend rien, peut-être parce que j'ai pas de pédales et tout...
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doggywoogie



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Dim 13 Nov - 16:37

Bon, j'ai donc trouvé un site qui vend plein d'trucs vintage en Italie.

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On y trouve une Brian May GUILD à 3500€
Avec des infos sur les combinaisons des micros:

Setting Your Sounds

Setting 1 - standby
Top On/Off Switches: ON-none OFF-1,2,3
Bottom Phase Switches: (doesn't matter)
The guitar has a true "off setting", in this position it can be used as "standby". Volume can be preset at a level, switching one or more on/off switches, brings the guitar on at a pre-set level. Phase switches can be set anywhere in the standby mode.

Setting 2 - fingerboard pickup only

Top On/Off Switches: ON-1 OFF-2,3
Bottom Phase Switches: (doesn't matter)
This setting will give you a warm sound with a distinctive "plunk" that is ideal for blues playing. Be careful that the phase switch isn't half way between, or there will be no sound at all.

Setting 3 - middle pickup only
Top On/Off Switches: ON-2 OFF-1,3
Bottom Phase Switches: (doesn't matter)
This pickup has a slightly harder sound, being situated nearer one end of the string and picking up different harmonies.

Setting 4 - bridge pickup only
Top On/Off Switches: ON-3 OFF-1,2
Bottom Phase Switches: (doesn't matter)
This pickup gives a very treble type sound being near the bridge and picking up high harmonics. This setting is very clear, even at high levels of amplification. It is very useful for playing patterns where more than one string is played at one time. If you back off the tone control to take off a little of the edge, it produces sounds reminiscent of "Woman" tone.

Setting 5 - pickup 2 and 3 in phase
Top On/Off Switches: ON-2,3 OFF-1
Bottom Phase Switches: DOWN-2,3 (1 doesn't matter)
This setting produces a humbucker sound, however with presence giving it a very distinctive sound. Brian has used this sound more than any other. It sustains great for solo work and it has a thick and full sound for reinforcing chords without it getting woolly.

Setting 6 - pickup 2 and 3 out of phase
Top On/Off Switches: ON-2,3 OFF-1
Bottom Phase Switches: DOWN-3 UP-2 (1 doesn't matter)
This is a very interesting setting. For example if you hit a chord using setting 5 and then flick phase switch 2 to the up position and hit the chord again, you'll hear a dramatic change in the sound. The two pickups are cancelling out the low harmonics and all that is left are a mixture of high harmonics. It's a kind of crunchy sound.

Setting 7 - pickups 1 and 2 in phase
Top On/Off Switches: ON-1,2 OFF-3
Bottom Phase Switches: DOWN-1,2 (3 doesn't matter)
(no notes on this setting)

Setting 8 - pickups 1 and 2 out of phase
Top On/Off Switches: ON-1,2 OFF-3
Bottom Phase Switches: DOWN-1 UP-2 (3 doesn't matter)
A dramatic change from setting 7 and also one of Brian's favourites. Scratchy at low levels, but at high levels piercingly pure and still able to sustain.

Setting 9 - pickups 1 and 3 in phase
Top On/Off Switches: ON-1,3 OFF-2
Bottom Phase Switches: DOWN-1,3 (2 doesn't matter)
A cutting but rather sweet sound.

Setting 10 - pickups 1 and 3 out of phase
Top On/Off Switches: ON-1,3 OFF-2
Bottom Phase Switches: DOWN-1 UP-3 (2 doesn't matter)
Very harsh and dirty, contrasting the pickups which are most different in sound.

Setting 11 - pickups 2 and 3 against 1
Top On/Off Switches: ON-1,2,3 OFF-none
Bottom Phase Switches: DOWN-2,3 UP-1
This uses all three pickups and sounds a little bit like a Rickenbacker tone, or a harder version of Brian's favourite sound, setting 4. Funky rhythms at low levels, hard and hollow at high levels.

Setting 12 - pickups 1 and 2 against 3
Top On/Off Switches: ON-1,2,3 OFF-none
Bottom Phase Switches: DOWN-1,2 UP-3
A very rich sound at very high levels (Violin type tone)

Setting 13 - pickups 1 and 3 against 2
Top On/Off Switches: ON-1,2,3 OFF-none
Bottom Phase Switches: DOWN-1,3 UP-2
Brian calls this "Bread and butter" after that rhythm sound. Makes a strange clang on the low strings. piercing at high levels.

Don't be intimidates by the pickup switches - they're easy to feel out after a while. Don't forget that "phase" is a relative term - all that matters for an in-phase situation is that both pickups have the same phase. So phase switches can be both up or both down etc.

For example:
Top On/Off Switches: ON-2,3 OFF-1
Bottom Phase Switches: DOWN-2,3 (1 doesn't matter)
is the same as
Top On/Off Switches: ON-2,3 OFF-1
Bottom Phase Switches: UP-2,3 (1 doesn't matter)

The same applies to out of phase settings:
Top On/Off Switches: ON-2,3 OFF-1
Bottom Phase Switches: DOWN-3 UP-2 (1 doesn't matter)
is the same as
Top On/Off Switches: ON-2,3 OFF-1
Bottom Phase Switches: DOWN-2 UP-3 (1 doesn't matter)

Note: all of these settings can be modified by using the tone controls. More sustain can be obtained by using a booster preamp like Brian's, which Guild is planning to market.
Very Happy
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doggywoogie



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Dim 13 Nov - 16:58

Toujours sur le même site:

The SOUND:

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LINK:

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In the Spring of 1964, Brian May, then a student at Hampton, Middlesex, England, and his father, an electtonics engineer, worked on a project to make an electric guitar. After two years of experimentation and construction the "Red Special" emerged. This guitar, Brian's principal instrument, has been an important part of "Queen's" great sound.

In 1984, the Guild guitar company and Brian worked closely together to produce 316 close counterparts of the "Red Special", which had to retain the quality and special features of a custom-made guitar. It is a unique guitar-different in feel, sound, features, appearance, and character. The new edition, with custom made parts such as pick-ups, tremolo, and the design and shape of the neck and body, is almost a perfect copy of Brian's own guitar.

So you may say that the new re-issue is a spitting image of the "Red Special". Guild will only produce a limited amount of this new edition.

Components and Feel

As with the original version, this body is made out of hand-picked mahogany that was cut specially to show the beauty of the grain. The fingerboard is made out of high-grade ebony with low frets for fast easy action. The neck is wider than most electric's (1 13/16 at the nut) allowing plenty of space for string bending and full control of chords with the left hand. Two full octaves are fretted with cut-a-ways allowing easy access to the 24th fret. The inlaid fret markers give a lot more guidance than on most guitars. The head of the guitar is shaped so as to position the tuning pegs almost in line with the strings, giving it minimum bending at the nuts. The graphite nut positions the strings horizontally, and a 'zero fret' positions them vertically. This eliminates tuning problems at low fret positions, bringing the open string sound into line with fretted notes. This nut arrangement holds tuning with aggressive vibrato use.

The Vibrato

Vibrato units rock strings back and forth over the bridge, and twenty years ago Brian's guitar was the first to have micro rollers to eliminate friction at the bridge. This saves breakage, but equally important, enables the vibrato to return to true pitch, which has always been a problem with early units. Brian's own design of a frictionless vibrato uses a rocking plate on a knife-edge which hsa served him well. This vibrato will be identically reproduced by Schaller.

The Sound


The Guild "Brian May" doesn't just sound like a typical Gibson Les Paul or a Fender Stratocaster. It gives you more in terms of getting your feelings across than any other guitar. The new re-issue has specially designed Seymour Duncan pick-ups which duplicate the original Burns Trisonic pick-ups. These pick-ups have a widened magnetic field, so that the unit picks up from a greater string length than the normal single coil pick-up. The end result is an output which retains the clarity of a single coul pick-up with some of the warmth associated with a hum-bucker. Equally as important is the way the pick-ups are wired in series, rather than parallel as normal, each has an on/off switch (upper row) and a phase-reversing switch (lower row). This is to product a large number of different sounds without having to use any tone controls.
Very Happy
Enjoy !

Au fait "Black Queen" t'as quoi comme Gretsch ?
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doggywoogie



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Lun 14 Nov - 8:49

Une autre version des combinaisons sur un autre site:
(avec les correspondances aux titres)

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Bridge and Middle pickups in phase
This is Brian's favourite pickup combination, which he uses 85% of the time. For chords and rhythm work this combination can give that lovely full ringing tone, but still maintains good separation between notes so it doesn't turn muddy. A good example of this tone are the riffs on Hammer to Fall and Tie Your Mother Down. This setting is also good for lead work and was used by Brian for the opening solo in Brighton Rock.

Neck and Middle pickups in phase
This is a very rich tone, which gives has an amazing violin-like quality if you back off the gain a little. Brian used this tone for the solo work on You Take My Breath Away and Leavin' Home Ain't Easy. For smooth solo sounds like this, Brian often uses his fingers to pick the strings rather than a sixpence and he gently strokes the strings to coax out those smooth rich sounds.

Neck and bridge pickups in phase
A cutting but rather sweet sound.

Neck and Bridge pickups out of phase
A strong bright lead tone. Brian used this on the solo work for Liar and for the riffs on Stone Cold Crazy.

Neck and Middle pickups out of phase
This is a real 'screaming' lead tone, which is piercing at high volumes. Brian used this tone extensively on songs where he wanted a really emotional cutting solo, such as Bohemian Rhapsody, Somebody to Love and The March of the Black Queen.

All 3 pickups selected with neck out of phase
This uses all three pickups and sounds a little bit like a Rickenbacker tone, or a harder version of Brian's favourite sound (mid + bridge in phase). Funky rhythms at low levels, hard and hollow at high levels.

All 3 pickups selected with bridge out of phase
A very rich sound at very high levels (Violin type tone)

All 3 pickups selected with middle out of phase
Brian calls this "Bread and butter" after that rhythm sound. Makes a strange clang on the low strings. Piercing at high levels.

I haven't covered all possible pickup combinations here, so try a few out for yourself and see what interesting sounds you can make.
Very Happy


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hard break kevin



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Lun 14 Nov - 8:53

Vos mot technique vous pouvez me les expliquer en simple et en vite fait svp je dormirait moins con .
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doggywoogie



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Lun 14 Nov - 9:18

Donc, sa guitare est spéciale par son câblage et ses boutons.
3 boutons pour allumer ou éteindre chaque micro.
3 boutons pour choisir le sens du courant (de + à -, ou de - à +)

[img][Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image][/img]

par exemple:

Brian utilise à 85% du temps, le micro bridge et middle,
peu importe si le courant passe de - à +, ou de + à -,
le but est qu'ils soient tous les deux "en phase" c'est à dire que le courant des deux
passe dans le même sens.

Quelques infos sur les micros en général:

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Et la même avec tous les détails:

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Le manuel de la burns:

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

scratch


Dernière édition par doggywoogie le Lun 14 Nov - 10:57, édité 1 fois
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hard break kevin



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Lun 14 Nov - 9:30

C'est deja plus clair merci .
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BlackQueen



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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   Lun 14 Nov - 11:25

Comme Grestch j'ai ça [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]

Bon c'est clair que comparé aux autres Grestch, c'est pas la plus aboutie, mais elle me suffit, quand j'aurais suffisamment d'argent, j'investirais dans des plus chères, pour l'instant Grestch est une marque qui me plaît vraiment, donc je sais pas si je reste chez eux...
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doggywoogie



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MessageSujet: La guitare de Brian MAY...   Mar 15 Nov - 19:18

Encore un autre qui a compris des trucs...
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Very Happy

(Y'a encore plein d'autres trucs sur sa chaine !)

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MessageSujet: Re: Guitare Brian MAY...   

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